Gloabe din toate tarile...uniti-va !!!

Un scandal de toata frumusetea: lasagna britanica si calul romanesc. Daca se poate, acesta din urma sa fie din Delta Dunarii. Si salbatic pe deasupra. Bine, nimic nou sub soare, vorba premierului, romanul este suspect de serviciu. Ne-am obisnuit ca la fiecare frustrare occidentala sa avem o corespondenta romaneasca. Ce nu am inteles eu din toata povestea cu vita pe post de cal? Cum se face ca macelarul francez, ala de a impachetat carnea de cal din Romania, via Suedia, Italia sau mai stiu eu ce alt stat de “mana I”, nu si-a dat seama ca vaca de vita este un bou de cal. Exista ceva diferente esentiale iar un profesionist si-ar da seama imediat de inadvertente. Si ca sa va dati seama de IQ-ul macelarului francez, carnea pleca de la noi etichetata, marcata, stampilata, cum doriti dumenavoastra. Asadar, la prima vedere am putea spune ca macelarul francez este si facut gramada si analfabet. Senzational reportajul jurnalistilor englezi care s-au grabit sa arate ei in presa insulara cum ne vindem noi gloabele pe 10 lire, cel mult 40 daca animalul respectiv necheaza voios prin lunca Dunarii. Macar caii nostri nu se imbata ca porcii lor... Reportajul uluitor prezentat de englezi vorbeste despre “mafia carnii de cal” fara insa a da vreo dovada cat de mica in acest sens in afara de o infografie viu colorata care ne arata drumul calului din Tulcea pana la Paris si apoi Londra. Am inteles ca romanii nu trebuie sa plece cu milioanele in UK, dar la urma urmei de ce ne-am duce intr-o tara in care perfuziile se fac cu whisky scotian? Si mai cred ca a venit timpul sa reactionam. Chiar nu suntem noi gloabele Europei. Poate ar trebui sa impanzim televiziunile si site-urile romanesti cu reportaje din marile magazine. De exemplu sa aratam conationalilor ce mizerii de alimente ne trimit. Noi chiar am avea dreptate....

Comentarii

Postări populare